Får, stolpar och en kurs

Första passet den här veckan idag. Inte helt okej men det finns nästan en rimlig förklaring för det. I helgen åkte jag till svågern och hjälpte honom med lite grävning och att göra en ny hage. Det betyder alltså att ett stort antal stolpar ska ner i marken och jag kan ju säga att det inte direkt går att peta ner dem. Nej, det är spett och slägga som gäller. De har även ett får som är halvtamt efter att ha blivit flaskmatad. Alice (fåret) följer efter men när det är dags att ta in henne så flyttar hon sig... snabbt. Får är alltså snabba. Så resultatet av helgen blev en helt vansinnig träningsvärk i axlar, armar och händer och ett antal maxlöpningar (efter fåret).

Tyvärr hann jag inte med att simma i helgen men trots det så kändes kroppen sliten så jag tog ledigt på måndagen. Jag glömde bort att jag skulle på kurs på tisdagskvällen. Jag ska bli instruktör åt oerfarna fotbollstränare, en instruktör åt instruktörer alltså. Det roliga var att det ju självklart fanns någon som instruerade oss kursdeltagare också. Alltså en instruktör instruktör instruktör. 

Hur som helst så blev det idag onsdag ett löppass. 6,2 km med 5.30 fart. Tyvärr har min klocka ballat ur totalt så jag fick ingen pulsdata vilket är oerhört frustrerande. Jag måste skicka in den på lagning men vad ska jag då ha under tiden? Skulle det vara så att Garmin inte lyckas få ordning på min klocka så får jag en ny. Dessvärre får jag då en modell med optisk pulsmätning som det INTE går att koppla ett pulsband till. Jaha? Vad spelar det för roll då? Jo, de är inte lika exakta som pulsbandet vilket mäter hjärtats elektriska impulser. När det gäller löpningen så har jag ganska bra koll på min puls och med den mängd som jag planerar så är det ju självklart enormt viktigt att ha koll på belastningen. Jaja, vi får väl se vad det blir. Det kan ju bli så att det blir en ny också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det blir inte alltid som man tänkt sig

En hel vecka utan träning?

40-årskris?