En dag - två pass

Första "dubbelpasset" eller vad man ska kalla det. Dagen började med uppstigning klockan 05.00 följt av första styrkepasset. Eller första och första, jag HAR tränat styrka förut men det var ett tag sedan. Nu har jag ett pass där jag jobbar lite med vikter men mestadels med kroppen. Jag körde väl inte sådär jättehårt utan mest för att kroppen ska vänja sig med att få jobba. Tänkte ta en bild men eftersom jag är hemma och vikterna har en aningen annorlunda färg så hoppade jag över det. Det hade i alla fall inte blivit en sån där snygg selfie vid en bänk taget mot en gigantisk spegel. Ibland undrar jag om gymmare verkligen tränar eller om de bara speglar sig... Jag vet, de har stora muskler och det får de av att träna, skojade bara.

Dusch, frukost och sedan lämning på dagis. Sen iväg till jobbet. Jobba, lunch, sluta jobba, hämta på dagis (vanligtvis är det mamman som hämtar så det brukar bli lite fel när jag kommer men idag var det klockrent), hem, laga mat, vänta in frun, iväg och cykla.

Det landade på 34 km på 1.19.01 till slut, helt ok. Jag körde inte slut på mig här heller. Återigen handlar det bara om att röra på sig lite så här i början. Blandade lite hög (nåja) fart med lite lugnare. Jag tycker att det är ett ganska kul sätt att köra på. Kanske lite på grund av att jag använder Strava så det blir väl lite att man sparar sig till segmenten.

Dags att sova, i morgon är det pendling med cykel till jobbet. 28 km enkel väg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det blir inte alltid som man tänkt sig

En hel vecka utan träning?

40-årskris?